Головна сторінка
З турботою
про кожного
Україна, ратифікувавши цілу низку конвенцій МОП із безпеки і здоров’я на роботі та взявши на себе зобов’язання наблизити національні норми до стандартів ЄС (у межах Угоди про асоціацію між Україною та ЄС), має сприяти безпечним і здоровим умовам праці.
Найбільші витрати для будь-якого бізнесу спричиняють психологічні проблеми співробітників. Всесвітня організація охорони здоров’я прогнозує, що у світі до 2030 року психічні захворювання та відсутність на робочому місці внаслідок психологічних проблем стануть найбільшим викликом для сфери праці. Підприємствам України потрібна дієва політика й програма психосоціальної підтримки на робочому місці для відповіді на виклики у воєнний та післявоєнний час. Вже зараз або в перспективі вона може перерости в комплексну програму збереження ментального здоров’я на роботі.
Інспектори праці мають швидкий і зручний доступ до населення, що працює, тому що під час інспекційних відвідувань підприємств постійно спілкуються з роботодавцями і працівниками. Саме тому він/вона може ініціювати розмову про переваги політики і програми психосоціальної підтримки на рівні підприємств. Для того, щоб бути ефективними в адвокації такої програми, інспектори праці можуть використовувати доступну на сайті Держпраці серію інформаційних матеріалів «З турботою про кожного: психосоціальна підтримка на робочому місці у воєнний та післявоєнний час», яка включає матеріали:
З турботою про кожного:
Презентація – поради інспектору праці
Коротко для лідерів підприємств, профспілок – психосоціальна підтримка на робочому місці
Політика і програма психосоціальної підтримки працівників
Успішні приклади впровадження програм психосоціальної підтримки
Шаблон політики щодо психосоціальної підтримки на робочому місці
Правила надання першої психологічної допомоги
Рекомендований алгоритм адвокації програми інспекторами праці:
Допомагаючи підприємствам розробити та впровадити політику і програму психосоціальної підтримки співробітників, інспектори праці мають чітко розуміти, що їхня функція – не контролювати цей процес, а здійснювати інформаційно-консультаційний супровід, намагаючись спільно з лідерами вирішувати труднощі у зв’язку з наслідками війни, зважаючи на наявні ресурси.